דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עידן חדש בשווקים הפיננסים 

מאת    [ 16/10/2010 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 2291 פעמים ]

עידן חדש מתחיל בשוק ההון הגלובלי. עד לפני עשרות שנים מדינות לא העזו להתערב בנעשה בשווקים. המשבר ב- 2008 שינה את מדיניות נגידי הבנקים לנצח. הנגידים מתערבים בשווקים ומשפיעים על מחירי האג"ח והמט"ח וכתוצאה מכך משפיעים על כל השווקים.

בשנת 2007 קראתי את הספר של  אלן גרינספן "עידן התהפוכות", הספר מציג את השקפת עולמו של גרינספן ומתאר את קבלת ההחלטות של הנגיד בתקופות שונות בשווקים בין שנת  1987 ועד 2006. הספר עזר לי לזהות את האירועים האחרונים בשוק ההון, המשבר וההתאוששות אך רק עכשיו אני באמת מפנים את המדיניות הכלכלית החדשה של אלן גריסנפן. נגידי הבנקים מתערבים בשוק החופשי ומיישמים את השיטות שאלן גרינספן יישם בשנותיו כנגיד הפד. זה נראה מפחיד נראה שהנגידים באמת חושבים שהם מסוגלים להחזיק שערי מטבעות, להשפיע על תשואות אג"ח ולאפשר צמיחה כלכלית. שינויים אלו בשווקים ניתנים לשליטה בטווח הקצר, בטווח הארוך אי אפשר לדעת מה יקרה וההתערבות עכשיו חיובית ויתכן שבטווח הארוך תהיה הרסנית.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

כלכלת ארה"ב ממשיכה לדשדש במקום. נתוני המאקרו בכל הסקטורים מעורבים ומצביעים על המשך המצב הקיים. החולשה הכלכלית בארה"ב גורמת לדולר להיחלש מול כל המטבעות ולנגידים לקנות דולרים בשוק ולמנוע קריסה של הייצוא. ביום שישי האחרון, פורסמו נתוני מאקרו ולמרבה הפלא, נתוני קמעונאות היו מעבר לצפיות והגרעון התצמצם ב- 34 מיליארד דולר. כתוצאה הדולר טס כ- 1% מול רוב המטבעות והנגידים יכולים לנשום לרווחה. התאוששות מאקרו כלכלית בארה"ב כל כך חשובה כרגע ורק בגלל מדיניות קניית הדולרים. האינפלציה נותרה ללא שינוי סביב האפס ומאפשרת לריבית להישאר ברמתה הנוכחית – 0%.

בשבוע הבא יפורסמו נתוני נדל"ן, ייצור ואבטלה.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות עולה באיטיות לעבר רמות התנגדות כאשר עיקר המומנטום מגיע מדוחות חיוביים של חברות טכנולוגיה וממניות אנרגיה. סקטור הבנקים לא משתתף בעליות בשוק המניות ולכן שוק המניות עולה באיטיות ולפעמים מדשדש ימים שלמים. מניות הבנקים מכבידות על כל המדדים ומונעות מהמדדים לעלות בקצב גבוה יותר. ניתן ליישם אסטרטגיה שהיא שורט על בנקים ולונג על סחורות או מניות סחורות. בפעם האחרונה שתרחיש כזה היה אפשרי היה בשנת 2007. השנה שבה חבית נפט עלתה 150$ ובנקים ראשונים החלו לפשוט את הרגל. שנה אחרי שוק המניות התרסק.

מדד הייחוס SPX עלה יפה לעבר רמות התנגדות 1180 נקודות ומעליה 1220 נקודות.

ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח בשנת 2010 מאוד מעניין. התשואות נמוכות היסטורית והמחירים עלו השנה כמעט 10%. נתוני המאקרו מיום שישי מרמזים ששוק האג"ח בשל למימוש רווחים. המימוש יכול להביא לירידות משמעותיות – עשרות אחוזים.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים

שוק החוזים דיי שלילי פרט לחוזה נאסד"ק 100. מדד ה- VIX ירד במהירות מתחת ל- 20 נקודות ומצביע על המשך ירידה בסטיות התקן, לפחות בשבוע הקרוב. הסטיות מצביעות על המשך שוק מדשדש עם נטייה לעליות קלות. סטית התקן ההסיטורית ב- 12 נקודות ומצביעה על שוק מניות בשיא בדומה לחודש מרץ, אפריל 2010.

ניתוח שוק המט"ח והסחורות

שוק המט"ח מרכז את רוב הפעילות בשווקים. בנקים מתערבים במסחר בעקבות חולשת הדולר ומוכרים מטבע מקומי וקונים דולר אמריקאי. כולם יודעים שאי אפשר להילחם נגד החולשה בדולר ואי אפשר לקנות יותר דולרים מכל המוכרים בשוק ובטח מהמוכר העיקרי הפד. הפד יכול להדפיס 600 מיליון דולר ביום. הפד מדפיס כסף לעזור לכלכלה ע"י תוכניות כלכליות. הדפסות הכסף גורמות לחולשה בדולר, לגרעונות ובטווח הארוך לאניפלציה. נגידי בנקים בעולם, יפן, ארופה וישראל מנסים לשמור על שערי המטבע נמוך עד כמה שניתן. באירופה וביפן זה פחות קריטי כי הצמיחה והאינפלציה עדיין חלשות. בישראל המצב הפוך, הצמיחה והאינפלציה גורמות לריבית לעלות ולחזק את השקל. זאת טעות, השקל לא מתחזק בכלל. הריבית הריאלית בישראל היא שלילית. מינוס אחוז.

החוזקה בשקל היא תוצאה יחידה של חולשת הדולר. השקל יחלש במהירות כאשר הדולר יתחזק בשנים הקרובות. הנגידים קונים דולרים בזול וימכרו ברווח גבוה בעוד כמה שנים ויווסתו את המטבע שוב אך לכיוון השני.

 

סיכום

התמונה בשוק ההון מעורפלת. מצד אחד שוק מניות בשיא שנתי ושוק האג"ח במגמה עולה. הדולר בשפל היסטורי, סקטורים בשוק המניות חיוביים וחלק שליליים (בנקים) התרחיש בשווקים מאוד דומה לשנת 2007 ולכן יש לנקוט בזהירות יתרה. לבצע מימושים חלקיים ברמות התנגדות, להישאר בשוק המניות תוך כדי מימוש רווחים ולהגדיל חשיפה רק בהתאוששות כלכלית.

מנסיוני כל עליות בשוק המניות ללא גיבוי מאקרו כלכלי לא מחזיק יותר מחצי שנה. יש לי Déjà vu

משנת 2007 אבל זה לא אומר שהסוף יהיה זהה.

 

MR TradeSafe!


סוחר, מאמן ומרצה במכללת cashflow.בעלים של חברת תוצאות לימודים פיננסים בע"מ הפועלת בתחום המסחר והשקעה בנ"ע ולימודי שוק ההון.


מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב